Presentatie Jelle van den Berg stichting

cropped 05

Op zaterdagmiddag 1 november is de stichting gepresenteerd op De Schans.

Het was een mooie dag met een mooie opkomst. Veel vrienden en familie van Jelle, betrokkenen van De Schans en mensen uit het onderwijs waren van de partij. Onze plannen zijn goed ontvangen, BigAriBag werd goed gebruikt en net na zonsondergang werd Jelle herdacht met een fakkeltocht. Later op de avond heeft de veiling een kleine € 1000 opgeleverd voor de stichting  [foto’s Quincy West]
Hart van Nederland maakte een item – klik hier

Poster_jvdbs4

Aankondiging  De Jelle van den Berg Stichting is opgericht door familie en vrienden van Jelle van den Berg. Jelle was een talentvol en gepassioneerd freestyle skiër en snowboarder. Zijn intensieve betrokkenheid bij zijn vereniging De Schans in Uden heeft veel voor hem betekend. In die geest gaat de stichting zich inzetten om ski- en snowboardonderwijs mogelijk te maken voor kinderen met een lichte beperking of problemen op sociaal-emotioneel vlak. We werken daarvoor samen met Ski- en Snowboardclub De Schans en organisaties op het gebied van jeugdsport in de regio Brabant.

De stichting gaat workshops verzorgen – voor leraren en andere betrokkenen – gericht op het onderkennen van dergelijke beperkingen en de omgang met kinderen die zich net iets anders gedragen en bewegen. Daarnaast gaan we ondersteuning bieden bij ski- en snowboard onderwijs aan deze groep.

Op 1 november  lichten we onze plannen toe. Het programma begint om 15.30 uur. Het wordt feestelijk omlijst door BigAirBag – een reusachtig luchtkussen waarop liefhebbers een sprong kunnen wagen tot laat in de avond. Ook wordt een paar ski’s geveild – die ter beschikking zijn gesteld door Menno Koelewijn van NK Skiservice – waarvan de opbrengst ten goede komt aan de stichting.
De Schans organiseert aansluitend een fakkeltocht ter herdenking aan Jelle.

Presentatie Jelle van den Berg Stichting
zaterdag 1 november vanaf 15.30 uur
bij Ski- en Snowboardclub De Schans
Ariekseweg 1, 5406 XR Uden